Spring til indhold
ForsideDen Digitale Agora

Episode 14

Lyt med når Kirstine Bundgaard og Jes Lynning Harfeld taler om skriftlighed og generativ AI. Hvordan kan de studerende agere, og hvordan skal man som underviser agere i forhold til de studerende og brugen af generativ AI?

Episode 14

Lyt med når Kirstine Bundgaard og Jes Lynning Harfeld taler om skriftlighed og generativ AI. Hvordan kan de studerende agere, og hvordan skal man som underviser agere i forhold til de studerende og brugen af generativ AI?

I denne episode har vores vært Jes Lynning Harfeld en inspirerende samtale med Kristine Bundgaard, lektor ved Institut for Kultur og Læring på Aalborg Universitet. Samtalen dykker ned i, hvordan generativ AI påvirker uddannelsessektoren og de udfordringer og muligheder, det medfører.

Kristine Bundgaard deler sin indsigt i, hvordan sprogteknologi har udviklet sig fra maskinoversættelse til nutidens generative AI, og hvilke konsekvenser det har for både undervisning og udprøvning. De diskuterer også, hvordan uddannelsesinstitutioner kan tilpasse sig denne teknologiske revolution, og hvordan studerende bruger AI-værktøjer i deres akademiske arbejde.

Jes og Kristine berører emner som bias i sprogteknologi, fremtidige trends i AI, og hvordan uddannelsessystemer kan integrere AI for at forbedre læring og undervisning.

Lyt med og bliv klogere på, hvordan AI kan transformere uddannelse og læring, og hvilke skridt vi skal tage for at sikre en fremtid, hvor teknologi og menneskelig forståelse går hånd i hånd.