Spring til indhold
ForsidePraksiseksempler

Praksiseksempler

Tinkercubes og Sway med Anders Melbye Boelt

Oplev, hvordan Anders Melbye Boelt bruger Tinkercubes til brainstorming og alternative materialer, mens Sway viser, at opgaver kan være mere end tekst og billeder.

Praksiseksempler

Tinkercubes og Sway med Anders Melbye Boelt

Oplev, hvordan Anders Melbye Boelt bruger Tinkercubes til brainstorming og alternative materialer, mens Sway viser, at opgaver kan være mere end tekst og billeder.

Fakta

  • Underviser: Anders Melbye Boelt
  • Fakultet: SSH
  • Institut: Institut for kultur og læring
  • Uddannelse: IT, læring og organisatorisk omstilling
  • Fag:Interaktionsdesign
  • Semester: 8. semester
  • Antal studerende: 20
  • Undervisningsform:Oplæg blandet med øvelser og studerendes præsentationer af eget arbejde
  • Læringsteknologier:
    1. Tinkercubes
    2. Sway

Anders Melbye Boelt anvendte Tinkercubes som brainstormværktøj og som en måde at lære de studerende at turde arbejde med alternative materialer i deres tankeprocesser.

Sway blev anvendt til at skabe en portfolio for at lære de studerende, at en akademisk opgave godt kan bestå af andet end tekst og billeder.